Όλοι όσοι ασχολείστε με τα παιχνίδια στρατηγικής θα έχετε αναρωτηθεί πώς ξεκίνησαν όλα, ή πώς να έμοιαζε άραγε το πρώτο παιχνίδι στρατηγικής. Εκτός από μερικούς που ίσως τα έζησαν και κάποιος άλλους που το έχουν ψάξει, οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν την απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα. Εμείς είμαστε εδώ για να σας λύσουμε της απορίες!
Μέσα στις επόμενες μέρες θα εκδίδονται μερικά άρθρα για την ιστορία των παιχνιδιών στρατηγικής. Ξεκινώντας από σήμερα με τα πρώτα παιχνίδια στρατηγικής της δεκαετίας του 80’.
Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια στρατηγικής συνδέονται άμεσα με τα επιτραπέζια παιχνίδια στρατηγικής (όπως το σκάκι ή το risk), και μάλιστα από όλα τα ηλεκτρονικά παιχνίδια υπολογιστή έχουν τη μεγαλύτερη σχέση με την “pre computer” μορφή τους.
Το πρώτο παιχνίδι στρατηγικής για κονσόλα έκανε την εμφάνισή του το 1972. Ήταν ένα παιχνίδι τύπου Risk και ονομάζονταν: Invasion. Βγήκε για την κονσόλα Magnavox Odyssey. Ουσιαστικά είναι ένα επιτραπέζιο σε ηλεκτρονική μορφή. Ο χάρτης είναι χωρισμένος σε 12 περιοχές οι οποίες μοιράζονται ίσα στους παίκτες. Σκοπός του παίκτη είναι να καταλάβει τις περιοχές του άλλου. Όσο περίεργο και αν σας φαίνεται 40 χρόνια πριν ήταν ασύλληπτη ιδέα!
Το 1980, εκδίδεται το “Computer Bishmark“, από την SSI (Strategic Simulations Inc.). Το παιχνίδι αυτό μοιάζει με το γνωστό σε όλους μας «Ναυμαχίες» το επιτραπέζιο. Ο παίχτης ελέγχοντας το Αγγλικό πολεμικό ναυτικό του 1941 πρέπει να αντιμετωπίσει το Γερμανικό ναυτικό στο βόρειο Ατλαντικό. Όπως μπορείτε να δείτε στο χάρτη πιο κάτω κάθε πλοίο, μονάδα, αεροδρόμιο, λιμάνι κτλ αναπαριστάται με ένα γράμμα. Επίσης το κάθε πλοίο έχει τα δικά του στατιστικά δύναμης πυρός, ταχύτητας κ.ο.κ. Το παιχνίδι εξελίσσεται με τη μορφή γύρων ενώ αντίπαλος του παίκτη είναι είτε το computer είτε κάποιος δεύτερος παίκτης.
Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 80’ βγήκαν πολλά παιχνίδια στρατηγικής.
Το 1983 βγαίνει το Reach for the Stars από την SSG το οποίο θεωρήθηκε το πρώτο 4X (=Expand, Exploit, Explore, Exterminate) παιχνίδι. Ήταν ένα 4Χ επιστημονικής φαντασίας και στρατηγικής στο οποίο ο παίκτης διοικεί ένα αστρικό σύστημα και πρέπει να επεκταθεί. Το παιχνίδι χρησιμοποιεί την κατάκτηση, την εξερεύνηση και την αξιοποίηση πόρων ως βασικές δυνατότητες και είναι οι κύριοι άξονες του παιχνιδιού.
Το 1984 βγαίνει το πρώτο παιχνίδι strategy adventure wargame το The Lords of Midnight από τον Mike Singleton. Ήταν το πρώτο που συνδύαζε στοιχεία στρατηγικής, adventure και wargames και έτσι κέρδισε πολλά βραβεία, αν και τώρα η παρακάτω εικόνα μπορεί να θυμίζει τη ζωγραφιά σας της Πέμπτης Δημοτικού.
Γενικά όλη τη δεκαετία του 80’ οι εταιρείες SSI, Avalon Hill, MicroProse, και Strategic Studies Group εκδίδουν πάρα πολλούς τίτλους παιχνιδιών στρατηγικής.
Αυτό ήταν το πρώτο μέρος της ιστορικής αναδρομής. Μείνετε συντονισμένοι για τα επόμενα!
- Παιχνίδια Στρατηγικής: Ιστορική Αναδρομή Μέρος 3ο - October 17, 2012
- Παιχνίδια Στρατηγικής: Ιστορική Αναδρομή Μέρος 2ο - October 15, 2012
- Παιχνίδια Στρατηγικής: Ιστορική Αναδρομή Μέρος 1ο - October 3, 2012
2 Comments